Titanic (cz.5)

Nasze pozostałe relacje znajdziecie tutaj! HMS Wolf, HMS Victory, Papegojan, Santa Maria i inne…

Titanic – 4 kominy

Wodowanie okrętu miało miejsce 31 maja, tego dnia wraz z bliźniaczym Olimpic stał się on drugim największym parowym statkiem na świecie. Titanic znany jest ze swojej lekkiej sylwetki, której charakterystycznymi elementami były cztery lekko pochylone kominy i dwa wysokie, smukłe maszty. Czwarty komin był jedynie atrapą, a jego uwzględnienie wynikało jedynie z kwestii komercyjnych. W opinii publicznej liczba kominów była bezpośrednio wyznacznikiem potęgi statku, świadectwem jego siły oraz bezpieczeństwa, jakie zapewnia pasażerom.

Wspominamy o tym dlatego, że klejony w naszej modelarni Titanic ma już od wczoraj przyklejone wszystkie 4 kominy! W prawdzie zostało jeszcze sporo pracy z umocowaniem odciągów, ale dzięki ostatnim postępom w budowie, ciężko będzie już go pomylić z innym okrętem. Titanic w chwili wodowania nie posiadał praktycznie niczego poza szczelnym kadłubem, niewiele elementów wznosiło się ponad burty. Pomimo to udało się go ukończyć w ciągu niecałego roku. W naszym przypadku plany są ambitniejsze i mimo, że pozostało jeszcze wiele pracy, chcemy aby był on w pełni wyposażony do rozpoczęcia Mistrzostw Polski Mikromodeli w Sandomierzu!

Jeśli potrzebujesz powiększyć zdjęcia (szczególnie te zorientowane pionowo), kliknij na nie prawym przyciskiem myszy i wybierz Pokaż obraz.